Jumaat, Oktober 16, 2009

Geram!!!Geram!!!

Ahh...lega rasanya bile dpt balek smula ke rumh stlh sbulan brada di skolah.Dalam mse sbulan yg lalu ni,terlalu byk yang sye nk critakan.Tapi yg pling sye suke nak crita psl kejadian smlm.....

Begini Ceritanya:

Sume org beria-ria nak balek terutamanyer kmi pnduduk asl kmmn.Kmi dh tmph tiket bs yg b'harga RM13.30.Tiket tu mngatekn bahawe bas SP BUMI akan sampai pde pukul 3 dpn sekolh.Tunggu punyerla tunggu 2 jam menunggu.Huh....Geram Sungguh!!!!Mmg thp kesabarn tlh limited mse tu.Berikut adelah rungutan ~para2 penunggu bas(including me)...

"Oi!Bile nk smpai bas ni!!!Aku saman karang!!!"
"Cepatlah sampai bas oii...aku dah lame x balek rumah!!!"
"Aku geram..Aku geram..Dok kira lah aku nok
saman gok SP BUMI..!!!"
"Aku tendang kang pemandu bas ni...org nok balik le le doh ning!!!!!"
"Cepat la wei....wat bazir je aku beli tiket mahal ning..."
"Tunjuk perasaan belake!!!Meh kite sme2 tunjuk prasaan!!!"

Setengah jam sebelum bas SP BUMI smpai dpn sekolah kitorang(bs smpai lbih krg pkul lima)bas sekolah sains dungun singgah kt prhntian bas yg kitorg tgh brade mse tu....nasib baik la pemandu bas tu baik...die tolong tepon syrikt SP BUMI...tnyerla knape lmbt sgt...SP BUMI ckp "tyr bcr".....Pastu kitorg kte "terime kasih byk2" pde pak cik tadi...lge ade yg mnolong.....Mse nmpk bas SP BUMI brul hti rse lge skit....Tapi brtambh risau sbb mse tu kn dh pkul lima & kitorg x smyg asar lagi....sye smpai umah pon dlm pukul 6:55...org kt kmmn tu apeth lagi....ape2 pon re geram sye kt syekt SP BUMI msih lagi ader....hingga berjumpa lagi....




GrouchyVery Angry

0 comments: