Isnin, Oktober 19, 2009

Kenapa Cepat Sangat!!!???

Waaa........sekolah x sampai sebulan lagi....malam kebudayaan islam dah x mungkin buat...checking locker tercantik,pas kuning tercantik.....x akn ade lgi la rsenyer.....hari ni kak2 6 Atas & Sanawi 3 periksa STAM.(Wat Molek Kak2 Sumer!!!All The Best)


Cakap pasal periksa,kak2 SPM dn STPM akan periksa sebulan jer lagi....Dan...warga SMAASZA akn periksa akhir tahun 3/11/2009....Pouty... Malasnyerla rase.......Nok study lagi...buat ulangkaji lgi......Hmmmmmmmm.........Apa2 pun doakan saya dpt result cemerlang!!!X sabar nak cuti sekolah lama2!!!School's Out


Make your own Countdown Clocks

Ahad, Oktober 18, 2009

Nak Balik Asrama!!!

Hmm...Bosan jugak rasenyer duduk rumah lame2....mak saye kte x boleh pergi lgi asrama hari ni sbb dmm sye x kebah lagi...huhuhu...rindu plak rsenyer nk pegi awl2...sbb balik skali lagi akn mnjdi balik yg trakhir untuk thun ini....tambahan pulak sheikh abdul rahman &Miss Graham nak pindh dah....x sampai sebulan agi..........sedih btol la..
Miss Erin & Miss Graham


Sheikh Abdul Rahman Berpuisi

Akhir kata,saya x sabar nak balik sekolah semula!!!!School Supplies

Nature Camp!!!!

Tanggal 8 Oktober,para peserta Nature Camp bertolak ke Angullia Resort Marang.Mase tu mmg sdp la mnanti sampai ke hotel tu.Tapi sesmpainya di hotel tu b'laku pula hujan lebt.Lebat yg tramat sgt.Sampai baju batik bsh 'berjeruk' dlm prjlnn ke chalet.Saya menginp dlm chalet bersama mijah,k.munirh and k.dyini.Mmg chalet tu kecik tpi agk bergaya la jgk.Perkara p'tama yg kitorg buat adelah tukar baju.Kami di arahkan untuk ke dewan lps tukar baju and solat asar.Kemudian Miss Graham bhgikn kami kpda 7 kumpulan.Saya ditemptkn dlm Group 1.
Group 1 berbincang pasal Sketch.

Mase mula2 berknln tu mmgla agak malu tapi lame2 rasA cam mesra plk.Mmg la kitorg sekolah agama dn x biasa ckp ngan laki tapi untuk sketch(lakonan nnti)kitorg kne jgk la.Dgn emy dri SMKDRI yg agk peramah (si berbaju merah tu..)kami dpt sesuaikn diri.Tjuk sketch kitorg adelh 3 org bdk pempuan yg ade bad habits iaitu ske buang smph ngate2.Dan tige org lgi yg baik & suke nasiht org lain.Dan emy jadi introducer.Mlm tu sepatutnya tgk buruj tapi hujan lebat.Kitorg pon tmlh pokok dlm sebuah pasu kecik yg Miss graham bagi.Huhuhu mmg sronok la.Keesokan harinye kitorg berjoging.Skjp je tapi agk sronok jgk.Dgn ksmptn ini sye ambik gambar scenery pantai and gambar Miss graham b'joging.


Waktu pagi di Angullia.Mmg glp mase ni.

Miss Graham berjoging di Angullia di tepi pantai.
Mmg penat kitorg berjoging kira-kira 2 kilometer tanpa bersarapan.

Lepas berjoging kitorg pon pegila breakfast kat canteen.Makanan pagi tu nasi lemak.Lepas tu kitorg pergi bina sandcastle.Kitorg diberi mase 30 minit untuk buat.Oops..luper plak nak bagitau nme kumpuln kiteorg iaitu Nature Lovers.Yg paling hepinyer kumpulan kitorg dpt juara sancastle.Tengokla sandcastle kitorg ni.Cantik x?Goofy

Lepas tu kitorg proceed on Scavenger Hunt.Mmg menarik dn mncbr minda.Lpas habis aktiviti tu kitorg blik ke chalet msing2 and berkms untuk blik.Huhuhu,sygnyer nk tinggal angullia yg indah ni.Lps habis mengemas and solat zohor,kitorg ke satu tmpt berdekatan pantai untuk mempersembhkan sketch kitorg.Best lar jugak sbb Nature Lovers mng tmpt kdua-juara sandcastle and sketch.Mmg seronok giler mse tu.Lps abis bagi2 hadiah,bas SMAASZA pon hantar kitorg balik ke sekolah masing2.Hrp2 kem sbgini akn diadkn lagi.Sehingga berjumpa lagi.Waving

Jumaat, Oktober 16, 2009

Pengawas Pustaka!!!

Apa yg akn saye tulis ini adelah b'kaitn dgn tajok di atas.Tak menarik lgsg kan tapi sye akn ttp ceritakn psl ia.

Ia bermula begini...

~Dalam Musolla~

"Kepada nama2 yg disebutkn anda dikehendaki tunggu di musolla slps solat isyak.

  1. ............
  2. .........
  3. ............
  4. .............
  5. ...............
  6. ...............
  7. Rabiatul Adawiyah bt. Rahzali
  8. .................
  9. ................
  10. ................
And So On la..."

Lps solat isyak sye pon tunggula kt musolla.Ingatkn aper rupe2 nyer sye t'pilih jdi calon.T'kejut gak camne cikgu bleh pilih saye.Keesokan harinyer sumer calon diminta ke pustaka baru untuk menyusun buku.Punyala setimbun buku yang berselerak x tau jenis.Dlam mse 4-5 jsm brula siap mngemas.Nasib baik la jgk cikgu blanje kitorg air 100 Plus.Segr skjp....

X sabar rsenyer nk blik skolh semuler.Nak tau sye trpilh ke x "MNJADI PNGAWAS PUSTAKA".Trbyg pulk camner nk jdi sbb sblum ni sye x pernh(never even once in my life)jage pustake.Jadi pgws sekolh prnh la.Hurm....mugkin Insya-allah lps ni bce buku byk skit kot.Happy.
Sehingga berjumpa lagi....

P/S:X sabar rasenyer nk pakai bju purple smuler!BouncePurplePinkish PurplePurple Heart

Geram!!!Geram!!!

Ahh...lega rasanya bile dpt balek smula ke rumh stlh sbulan brada di skolah.Dalam mse sbulan yg lalu ni,terlalu byk yang sye nk critakan.Tapi yg pling sye suke nak crita psl kejadian smlm.....

Begini Ceritanya:

Sume org beria-ria nak balek terutamanyer kmi pnduduk asl kmmn.Kmi dh tmph tiket bs yg b'harga RM13.30.Tiket tu mngatekn bahawe bas SP BUMI akan sampai pde pukul 3 dpn sekolh.Tunggu punyerla tunggu 2 jam menunggu.Huh....Geram Sungguh!!!!Mmg thp kesabarn tlh limited mse tu.Berikut adelah rungutan ~para2 penunggu bas(including me)...

"Oi!Bile nk smpai bas ni!!!Aku saman karang!!!"
"Cepatlah sampai bas oii...aku dah lame x balek rumah!!!"
"Aku geram..Aku geram..Dok kira lah aku nok
saman gok SP BUMI..!!!"
"Aku tendang kang pemandu bas ni...org nok balik le le doh ning!!!!!"
"Cepat la wei....wat bazir je aku beli tiket mahal ning..."
"Tunjuk perasaan belake!!!Meh kite sme2 tunjuk prasaan!!!"

Setengah jam sebelum bas SP BUMI smpai dpn sekolah kitorang(bs smpai lbih krg pkul lima)bas sekolah sains dungun singgah kt prhntian bas yg kitorg tgh brade mse tu....nasib baik la pemandu bas tu baik...die tolong tepon syrikt SP BUMI...tnyerla knape lmbt sgt...SP BUMI ckp "tyr bcr".....Pastu kitorg kte "terime kasih byk2" pde pak cik tadi...lge ade yg mnolong.....Mse nmpk bas SP BUMI brul hti rse lge skit....Tapi brtambh risau sbb mse tu kn dh pkul lima & kitorg x smyg asar lagi....sye smpai umah pon dlm pukul 6:55...org kt kmmn tu apeth lagi....ape2 pon re geram sye kt syekt SP BUMI msih lagi ader....hingga berjumpa lagi....




GrouchyVery Angry